Oświadczenie o ochronie danych i wyrażenie zgody na wykorzystanie danych przez www.zalando.pl

Ochrona danych jest kwestią zaufania, a zaufanie użytkowników jest dla nas bardzo ważne. Aby podczas wizyty na naszej stronie użytkownicy czuli się bezpiecznie, przy przetwarzaniu danych osobowych ściśle przestrzegamy postanowień ustawowych. W tym miejscu chcielibyśmy poinformować o naszych zasadach gromadzenia i wykorzystania danych. Poniższe oświadczenie o ochronie danych informuje o tym, jakie dane użytkowników są gromadzone na naszych stronach internetowych oraz które z tych danych w jaki sposób są przetwarzane, a także do kogo należy się zwrócić w sprawach z tym związanych.

1. Podmiot odpowiedzialny i prawa użytkownika

Podmiotem odpowiedzialnym za gromadzenie, przetwarzanie i wykorzystanie danych osobowych w rozumieniu federalnej ustawy o ochronie danych jest spółka Zalando SE (zwana dalej: Zalando). Jako podmiot odpowiedzialny firma Zalando jest dostępna pod podanymi poniżej danymi kontaktowymi:

- Pocztą pod adresem: Zalando SE, Tamara-Danz-Str. 1, 10243 Berlin

- Faksem: +49 (0)30 2759 46 93

- Pocztą elektroniczną: politykaprywatnosci@zalando.pl

Użytkownik może w każdej chwili nieodpłatnie uzyskać informacje na temat swoich danych, które są u nas zapisane, a także skorzystać ze swojego prawa do korekty, blokady lub usunięcia swoich danych. W tym celu należy skorzystać z wymienionych powyżej danych kontaktowych.

Jeżeli użytkownik nie wyraża zgody na przetwarzanie lub wykorzystanie swoich danych przez Zalando według niniejszych postanowień o ochronie danych w całości lub w odniesieniu do poszczególnych działań, może on zgłosić swój sprzeciw pocztą elektroniczną, faksem lub listem, także korzystając z wymienionych danych kontaktowych.

2. Gromadzenie, przetwarzanie i wykorzystanie danych osobowych

Dane osobowe to dane dotyczące rzeczowych lub osobistych powiązań określonej lub możliwej do określenia osoby fizycznej. Należą do nich przykładowo imię i nazwisko, numer telefonu, adres oraz wszystkie dane podstawowe, które użytkownik podał nam podczas rejestracji i tworzenia konta klienta.

2.1 Konto klienta Dla każdego klienta, który rejestruje się na naszej stronie przy użyciu funkcji „Utwórz konto”, zakładamy konto klienta, tzn. chroniony hasłem bezpośredni dostęp do zapisanych u nas danych podstawowych użytkownika. Użytkownik może tutaj między innymi zobaczyć swoje zrealizowane, będące w trakcie realizacji i ostatnio wysłane zamówienia lub zarządzać swoimi danymi osobowymi i newsletterem.

2.1.1 Utworzenie konta klienta

Podczas rejestracji konta klienta należy obowiązkowo podać następujące dane (informacje wymagane):

- adres e-mail

- hasło

- imię

- nazwisko

- płeć

- zgoda na oraz postanowienia o ochronie danych

Adres do faktury i adres dostawy należy podać dopiero wówczas, gdy zostanie złożone zamówienie. W celu realizacji zamówienia potrzebne nam jest prawidłowe imię i nazwisko, dane adresowe i dane dotyczące płatności. Adres e-mail użytkownika jest nam potrzebny, abyśmy mogli potwierdzić wpłynięcie zamówienia i jego wysłanie, a także ogólnie w celu komunikacji z użytkownikiem. Ponadto adres e-mail użytkownika wykorzystujemy do identyfikacji (jako nazwa przy logowaniu), gdy użytkownik loguje się na swoim koncie klienta.

2.1.2. Korzystanie z konta klienta

Użytkownik może wykorzystać swoje konto klienta Zalando, aby logować się w różnych europejskich sklepach internetowych Zalando. Ponadto konto użytkownika może także służyć do zalogowania się w ramach usługi Zalando Lounge (także będącej ofertą spółki Zalando SE) oraz innych usług grupy przedsiębiorstw Zalando (np. Zalon, Fleek lub MOVMNT). Dane użytkownika są przekazywane do tych serwisów jedynie wówczas, gdy użytkownik się w nich zaloguje. W przypadku usług, których nie oferuje spółka Zalando SE (np. Zalando Lounge), przekazywanie danych następuje tylko za zgodą użytkownika, której można udzielić w ramach procesu logowania.

Jeżeli użytkownik nie wyloguje się ze swojego konta klienta, pozostaje automatycznie zalogowany. Funkcja ta umożliwia korzystanie z części naszych usług (np. „Lista życzeń Twoje Zalando”) bez konieczności ponownego logowania na koncie klienta. Ze względów bezpieczeństwa użytkownik proszony jest ponownie o podanie hasła, przykładowo przy zmianie danych osobowych lub składaniu zamówienia.

2.1.3. Moje preferencje

W serwisie Zalando użytkownik może określić, czy i jakie marki lub kategorie interesują go najbardziej, a także jakie marki nie interesują go wcale. Do tego celu służy tak zwana funkcja „Moje preferencje”; w każdej chwili istnieje tutaj możliwość sprawdzenia i zmiany ustawień. Dzięki tym ustawieniom personalizujemy między innymi stronę startową użytkownika, aby móc oferować lepiej dopasowany i atrakcyjniejszy serwis.

2.2 Gromadzenie, przetwarzanie i wykorzystanie danych osobowych użytkownika

Gromadzimy, zapisujemy i przetwarzamy dane użytkownika w ramach obsługi zakupów, łącznie z ewentualnymi późniejszymi rękojmiami, w celu realizacji naszych usług (na przykład: „Moje preferencje”), na potrzeby administracji technicznej, dla własnych celów marketingowych (więcej na ten temat w punkcie 2.3) oraz w celu zapobiegania czynom zabronionym i oszustwom. Dane osobowe użytkowników są przekazywane osobom trzecim jedynie wówczas, gdy jest to dozwolone przepisami, łącznie z celami związanymi z realizacją umowy lub rozliczenia, do celów marketingowych lub w razie uprzedniej zgody użytkownika. Przykładowo w ramach obsługi zamówienia współpracujący z nami usługodawcy (np. przewoźnik, firma logistyczna, banki) otrzymują niezbędne dane w celu realizacji zamówienia i zlecenia. Przekazane w ten sposób dane usługodawcy mogą wykorzystać wyłącznie w celu realizacji swojego zadania.

2.3 Wykorzystanie danych użytkownika do celów reklamowych

Oprócz przetwarzania danych w ramach obsługi zakupu w serwisie Zalando wykorzystujemy dane użytkownika także do następujących celów: aby stale optymalizować zakupy użytkownika w ramach przyjaznej dla klienta i zindywidualizowanej oferty; aby móc kontaktować się z użytkownikiem w związku z zamówieniami oraz określonymi produktami i akcjami marketingowymi; oraz aby polecać użytkownikowi produkty lub usługi, które mogą go zainteresować.

Wykorzystujemy do tego celu uzyskane informacje, na przykład potwierdzenie odbioru i przeczytania wiadomości e-mail, informacje o posiadanym przez użytkownika urządzeniu końcowym, połączeniu z Internetem, systemie operacyjnym i platformie, dacie i czasie wizyty na stronie lub obejrzanych produktach, a także informacje, jakie uzyskamy od użytkownika (łącznie z informacjami przekazanymi automatycznie lub wygenerowanymi). Dodatkowo korzystamy także z historii zamówień.

Użytkownik może w każdej chwili sprzeciwić się wykorzystaniu danych osobowych użytkownika do celów reklamowych w całości lub w odniesieniu do poszczególnych działań, bez obciążania go kosztami poza kosztami przekazania informacji według taryfy podstawowej. Do tego celu wystarczy zawiadomienie w formie tekstowej na wymienione w punkcie 1 dane kontaktowe (np. e-mail, faks, list).

2.3.1 Newsletter

Do wysyłki newslettera wykorzystujemy podany przez użytkownika adres e-mail. Wymagane jest tutaj potwierdzenie użytkownika polegające na wyrażeniu przez niego, jako właściciela adresu e-mail, zgody na otrzymywanie newslettera.

Jeżeli użytkownik chciałby zrezygnować z newslettera, może w każdej chwili anulować swoją zgodę bez ponoszenia kosztów poza kosztami przekazania informacji według taryfy podstawowej. Do tego celu wystarczy zawiadomienie w formie tekstowej na wymienione w punkcie 1 dane kontaktowe (np. e-mail, faks, list). Oczywiście w każdym newsletterze dostępny jest link do rezygnacji z newslettera.

2.3.2 Wiadomości e-mail z polecanymi produktami

Jeżeli użytkownik dokonał zakupu w serwisie Zalando, wówczas regularnie będzie otrzymywał od nas wiadomości e-mail z polecanymi produktami. Wiadomości te są przesyłane niezależnie od tego, czy użytkownik zapisał się do newslettera, czy nie. Chcemy w ten sposób udostępnić użytkownikowi informacje o produktach z naszej oferty, które mogłyby go zainteresować na podstawie jego ostatnich zakupów.

Jeżeli użytkownik chciałby zrezygnować z otrzymywania od nas informacji o polecanych produktach lub ogólnie z informacji reklamowych, może w każdej chwili anulować swoją zgodę bez ponoszenia kosztów poza kosztami przekazania informacji według taryfy podstawowej. Do tego celu wystarczy zawiadomienie w formie tekstowej na wymienione w punkcie 1 dane kontaktowe (np. e-mail, faks, list). Oczywiście w każdej wiadomości e-mail dostępny jest link do rezygnacji.

2.3.3 Reklama banerowa

Dane zebrane podczas wizyty użytkownika wykorzystujemy także, aby wyświetlać tzw. reklamę banerową. Są to ogłoszenia reklamowe przekierowujące do stron firm trzecich. Reklama ta przeważnie wykorzystuje pliki cookie (ciasteczka) lub piksele. Naszym celem jest opracowanie oferty reklamowej, która będzie atrakcyjna i przydatna dla użytkownika, dlatego w ramach reklamy banerowej użytkownik może zobaczyć przede wszystkim produkty, które oglądał już na naszej stronie lub produkty podobne do oglądanych przez niego wcześniej (tzw. retargeting). W ramach reklamy banerowej wykorzystujemy wyłącznie dane pseudonimizowane; bezpośrednie informacje o użytkowniku (np. nazwisko lub adres e-mail) nie są zapisywane w plikach cookie.

Więcej informacji na temat plików cookie, pikseli i retargetingu podano w punkcie 3 i 6 niniejszych zasad.

2.3.4 Konkursy, badania rynku i badania opinii

W ramach konkursów wykorzystujemy dane użytkowników w celu powiadomienia o wygranej oraz reklamowana naszej oferty. Szczegółowe informacje podane są w warunkach uczestnictwa danego konkursu.

Ponadto wykorzystujemy dane użytkownika w celu przeprowadzania badań rynku i badań opinii. Dane zebrane w ramach badania rynku i badania opinii nie są przez nas wykorzystywane do celów reklamowych. Dokładne wskazówki (w szczególności związane z analizą danych użytkownika) podane są w informacji o danej ankiecie lub w miejscu, w którym użytkownik wprowadza swoje dane. Odpowiedzi udzielone przez użytkownika w ramach ankiet nie są udostępniane osobom trzecim ani publikowane.

Użytkownik może w każdej chwili sprzeciwić się wykorzystaniu danych w celu przeprowadzania badań rynku i badań opinii w całości lub w odniesieniu do poszczególnych działań, bez obciążania go kosztami poza kosztami przekazania informacji według taryfy podstawowej. Do tego celu wystarczy zawiadomienie w formie tekstowej na wymienione w punkcie 1 dane kontaktowe (np. e-mail, faks, list). Oczywiście w każdej wiadomości e-mail z ankietą dostępny jest link do rezygnacji.

3. Ciasteczka (pliki cookie)

Akceptowanie plików cookie jest warunkiem umożliwiającym korzystanie z naszych stron internetowych. Jeżeli jednak użytkownik zablokuje stosowanie ciasteczek, nasza strona internetowa oraz serwis będą działać jedynie w oparciu o ograniczone funkcje.

Czym są ciasteczka (pliki cookie)?

Ciasteczka to niewielkie pliki zapisywane na nośniku danych użytkownika, służące do zapisywania przez przeglądarkę użytkownika określonych ustawień i danych w celu wymiany z naszym systemem. Istnieją dwa rodzaje ciasteczek, tak zwane ciasteczka sesyjne, które są usuwane po zamknięciu przeglądarki przez użytkownika, oraz ciasteczka tymczasowe/stałe, które są przechowywane przez dłuższy okres lub na stałe na nośniku danych użytkownika. Dzięki przechowywaniu tych plików możemy odpowiednio przygotować nasze strony internetowe i naszą ofertę pod kątem preferencji użytkownika. Ułatwia to użytkownikowi korzystanie z serwisu, przykładowo dzięki zapisaniu określonych danych użytkownika, aby nie musiał ich za każdym razem podawać.

Jakie ciasteczka wykorzystuje Zalando?

Większość używanych przez nas plików cookie jest automatycznie usuwana z twardego dysku komputera użytkownika po zakończeniu sesji przeglądarki (tzw. ciasteczka sesyjne). Przykładowo ciasteczka sesyjne wykorzystywane są, aby oferować użytkownikowi funkcję koszyka na wielu stronach serwisu. Ponadto stosujemy także ciasteczka przechowywane na twardym dysku komputera użytkownika. Podczas kolejnej wizyty serwis automatycznie rozpoznaje użytkownika oraz preferowane przez niego informacje i ustawienia. Ciasteczka tymczasowe i stałe (okres przechowywania od 1 miesiąca do 10 lat) są zapisywane na twardym dysku komputera użytkownika, a po określonym czasie są automatycznie usuwane. Ciasteczka te służą do tego, aby uczynić naszą ofertę jeszcze efektywniejszą, bezpieczniejszą i bardziej przyjazną dla użytkownika. Dzięki tym plikom możliwe jest przedstawianie użytkownikowi informacji dostosowanych do jego zainteresowań. Jedynym celem ciasteczek jest możliwie jak najlepsze dostosowanie naszej oferty do oczekiwań klienta i tym samym ułatwienie mu poruszania się w naszym serwisie.

Jakie dane są zapisywane w ciasteczkach?

W ciasteczkach stosowanych przez Zalando zapisywane są wyłącznie dane pseudonimizowane. Podczas aktywacji ciasteczka przypisywany jest mu numer identyfikacyjny bez przypisywania danych osobowych użytkownika do tego numeru identyfikacyjnego. Imię i nazwisko, adres IP lub podobne dane użytkownika, umożliwiające bezpośrednie przypisanie pliku cookie do użytkownika, nie są zapisywane w pliku cookie. Na podstawie technologii cookie uzyskujemy jedynie pseudonimizowane informacje, przykładowo o tym, które strony naszego sklepu użytkownik odwiedził, które produkty oglądał itp.

Czym jest Onsite Targeting?

Na podstawie technologii plików cookie na stronach internetowych Zalando gromadzone są dane w celu optymalizacji naszej reklamy oraz całej oferty sklepu internetowego. Dane te nie są wykorzystywane do zidentyfikowania użytkownika, lecz służą jedynie do pseudonimizowanej analizy sposobu korzystania ze strony. Dzięki tej technologii możemy przedstawiać użytkownikowi reklamę i/lub specjalne oferty i usługi, których treść opiera się na informacjach uzyskanych na podstawie analizy kliknięć myszą (przykładowo reklama wynikająca z faktu, że w ostatnich dniach użytkownik oglądał wyłącznie obuwie sportowe). Naszym celem jest opracowanie maksymalnie atrakcyjnej oferty online dla użytkownika oraz prezentowanie reklamy odpowiadającej jego obszarom zainteresowań.

Czy stosowane są także ciasteczka podmiotów trzecich (tzw. third party cookies)?

Zalando współpracuje z niektórymi firmami reklamowymi, które pomagają w tworzeniu stron internetowych tak, aby były atrakcyjniejsze dla użytkowników. Dlatego podczas wizyty na stronach internetowych na twardym dysku komputera użytkownika zapisywane są także ciasteczka firm partnerskich. Są to tymczasowe/stałe pliki cookie, które są automatycznie usuwane po upłynięciu określonego czasu. Ciasteczka tymczasowe i stałe (okres przechowywania od 14 dni do 10 lat) są zapisywane na twardym dysku komputera użytkownika, a po określonym czasie są automatycznie usuwane. Także ciasteczka firm partnerskich zawierają jedynie dane pseudonimizowane, przeważnie są to dane anonimowe. Są to przykładowo informacje o tym, jakie produkty użytkownik oglądał, czy dokonał zakupu, jakich produktów szukał itp. Niektórzy nasi partnerzy gromadzą także informacje o tym, jakie strony użytkownik odwiedzał wcześniej lub jakimi produktami się interesował, aby docelowo wyświetlać reklamy, które będą najlepiej odpowiadać jego zainteresowaniom.

Retargeting

Nasze strony internetowe korzystają z tak zwanej technologii retargetingu. Wykorzystujemy tę technologię, aby móc zaoferować użytkownikom atrakcyjniejszą ofertę internetową. Umożliwia ona przedstawienie użytkownikom, którzy zainteresowali się naszym sklepem i naszymi produktami, odpowiedniej reklamy na stronach internetowych naszych partnerów. Jesteśmy przekonani, że wyświetlanie spersonalizowanej, związanej z zainteresowaniami użytkownika reklamy z reguły jest dla niego atrakcyjniejsze niż reklama, która nie posiada takiego indywidualnego związku. Wyświetlanie tych materiałów reklamowych na stronach naszych partnerów opiera się na technologii ciasteczek oraz analizie wcześniejszego zachowania użytkownika. Ta forma reklamy realizowana jest całkowicie anonimowo.

Podczas korzystania z naszej strony internetowej stosowane są ciasteczka, które służą do gromadzenia, zapisywania i wykorzystania danych dotyczących zachowania użytkownika. Ponadto dane użytkownika zawarte w ciasteczkach są przechowywane po zakończeniu sesji przeglądarki i przykładowo wykorzystywane podczas kolejnej wizyty na stronie internetowej.

Jak można zablokować zapisywanie plików cookie?

W przeglądarce dostępne są ustawienia umożliwiające akceptację zapisywania ciasteczek jedynie wówczas, gdy użytkownik wyrazi na to zgodę. W ten sposób można zablokować zapisywanie ciasteczek w przyszłości. Aby zaakceptować stosowanie ciasteczek Zalando, blokując jednoczenie użycie ciasteczek firm trzecich, należy w ustawieniach przeglądarki wybrać opcję „Blokowanie ciasteczek witryn zewnętrznych podmiotów”.

Z reguły na pasku menu przeglądarki internetowej poprzez funkcję pomocy można uzyskać informacje na temat odrzucania nowych i wyłączania zapisanych ciasteczek.

4. Pliki logu

Podczas każdej wizyty na stronach internetowych Zalando przeglądarka internetowa udostępnia dane dotyczące zachowania użytkownika, które zapisywane są w plikach logów, tak zwanych plikach logu serwera. Zapisane w ten sposób rekordy danych zawierają następujące dane: data i godzina pobrania, nazwa otwieranej strony, adres IP, URL strony referencyjnej (adres strony, z której użytkownik został przekierowany), pobrana ilość danych, a także informacje o wersji produktu stosowanej przeglądarki internetowej.

Te rekordy danych pliku logu są przez nas poddawane analizie w celu optymalizacji oferty i tworzenia możliwie jak najbardziej przyjaznego dla użytkownika sklepu Zalando, a także szybszego wykrywania i usuwania błędów oraz zarządzania wydajnością serwera. Ponadto wykorzystujemy rekordy danych pliku logu w celu ochrony przed atakami na nasz sklep Zalando, np. w ramach tak zwanych ataków distributed denial of service, których celem jest zablokowanie dostępu do naszego sklepu poprzez przeciążenie zapytaniami.

5. Analiza internetowa

Aby nieustannie optymalizować i udoskonalać naszą ofertę, stosujemy tak zwane technologie trackingowe. Wykorzystujemy do tego celu usługi Google Analytics i Webtrekk.

5.1 Google Analytics

Ta strona internetowa wykorzystuje internetowe narzędzie do analizy statystyk serwisów WWW Google (Universal) Analytics firmy Google Inc. (www.google.pl). Google (Universal) Analytics stosuje metody umożliwiające analizę korzystania ze strony internetowej przez użytkownika, na przykład pliki cookie, czyli pliki tekstowe zapisywane na komputerze użytkownika. Wygenerowane w ten sposób informacje dotyczące odwiedzin na tej stronie internetowej są z reguły przekazywane do serwera firmy Google w USA i tam zapisywane. W razie aktywacji funkcji anonimizacji adresów IP na tej stronie adres IP użytkownika jest skracany przez firmę Google przed jego przekazaniem na terenie państw członkowskich Unii Europejskiej lub innych państw sygnatariuszy porozumienia o Europejskim Obszarze Gospodarczym. Tylko w wyjątkowych sytuacjach do serwera firmy Google w USA przekazywany jest pełny adres IP i tam skracany. Anonimizowany adres IP przesłany przez przeglądarkę użytkownika w ramach usługi Google Analytics nie jest łączony z innymi danymi Google. Użytkownik może uniknąć przesyłania danych wygenerowanych przez plik cookie odnoszących się do korzystania przez niego ze strony internetowej (wraz z adresem IP) do Google oraz przetwarzania tych danych przez Google, pobierając i instalując wtyczkę do przeglądarki dostępną pod następującym adresem: http://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=pl .

Alternatywnie można także kliknąć ten link, aby uniknąć w przyszłości zapisywania danych przez Google Analytics na tej stronie internetowej. W urządzeniu użytkownika zapisywane jest wówczas ciasteczko opt-out. Po usunięciu plików cookie należy ponownie kliknąć na link.

6.2 Webtrekk

Ponadto w celu przeprowadzania statystycznej analizy stron internetowych korzystamy z technologii spółki Webtrekk GmbH, Boxhagener Str. 76-78, 10245 Berlin (www.webtrekk.de). Za pomocą usług Webtrekk pobieramy dane statystyczne dotyczące korzystania z naszej oferty internetowej. Dane te są wykorzystywane, aby nieustannie optymalizować i udoskonalać sklep Zalando oraz naszą ofertę, aby była ona atrakcyjniejsza dla użytkownika. Spółka Webtrekk GmbH posiada certyfikat organizacji TÜV Saarland w zakresie ochrony danych w odniesieniu do oprogramowania web controlling stosowanego przez Zalando. W szczególności kontrola i certyfikacja objęła gromadzenie i przetwarzanie danych śledzenia pod kątem zgodności z zasadami ochrony danych i bezpieczeństwa danych. W ramach korzystania z tych stron internetowych gromadzone i analizowane są dane przekazywane przez przeglądarkę użytkownika. W tym celu wykorzystywana jest technologia ciasteczek i tak zwanych pikseli, zintegrowanych z każdą stroną internetową. W ten sposób gromadzone są następujące dane: zapytanie (nazwa wywoływanego pliku), typ i wersja przeglądarki, język przeglądarki, używany system operacyjny, wewnętrzna rozdzielczość okna przeglądarki, rozdzielczość ekranu, aktywacja Javascript, włączona/wyłączona Java, włączone/wyłączone ciasteczka, głębia koloru, URL strony referencyjnej, adres IP (zapisywany wyłącznie w sposób zanonimizowany i usuwany bezpośrednio po jego wykorzystaniu), godzina wizyty, kliknięcia, wartości zamówienia, koszyki i zanonimizowane treści formularza (przykładowo, czy podano numer telefonu, czy nie). Bezpośrednia identyfikacja osoby jest w każdej chwili wykluczona. Zgromadzone w ten sposób dane służą do tworzenia anonimowych profili użytkownika stanowiących podstawę dla statystyk internetowych. Dane pobierane za pomocą technologii Webtrekk nie są bez wyraźnie udzielonej zgody użytkownika wykorzystywane do indywidualnej identyfikacji użytkownika tych stron internetowych i w żadnym momencie nie są łączone z danymi osobowymi poprzez osobę noszącą dany pseudonim.

Zgodę na gromadzenie i zapisywanie danych przez Webtrekk można w każdej chwili odwołać ze skutkiem na przyszłość. W tym celu należy otworzyć następujący odnośnik: https://www.webtrekk.com/en/index/opt-out-webtrekk

Po potwierdzeniu odnośnika na nośniku danych użytkownika umieszczane jest tak zwane ciasteczko opt-out. Zachowuje ono ważność przez 5 lat. Należy pamiętać, że po usunięciu wszystkich ciasteczek z komputera zostanie także usunięte ciasteczko opt-out, tzn. aby nadal aktywne było odwołanie zgody na zanonimizowane gromadzenie danych przez Webtrekk, konieczne jest ponowne umieszczenie ciasteczka opt-out. Ciasteczko opt-out jest powiązane z daną przeglądarką na danym komputerze. Jeżeli użytkownik odwiedza nasze strony z domu i z pracy lub przy użyciu różnych przeglądarek, musi aktywować ciasteczko opt-out w różnych przeglądarkach oraz na różnych komputerach.

6. Retargeting i gromadzenie danych przez podmioty trzecie dla celów reklamy banerowej

W ramach retargetingu i reklamy banerowej korzystamy z usług podmiotów trzecich, które stosują na naszej stronie pliki cookie. Są to następujące firmy:

- Doubleclick by Google, Google Inc., 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA; https://www.google.com/intl/no/policies/technologies/ads/

- Nugg.ad GmbH, Rotherstr. 16, 10245 Berlin; https://www.nugg.ad/en/privacy/general-information.html

- Adform Germany GmbH; Gr. Burstah 50-52, 20457 Hamburg, Niemcy; http://site.adform.com/privacy-policy/en/

- Facebook Inc., 1601 S. California Ave, Palo Alto, CA 94304, USA; https://www.facebook.com/about/privacy

- Criteo CIL, 32 Rue Blanche, 75009 Paris, Francja; http://www.criteo.com/en/privacy/

- The Rubicon Project Ltd., Walmar House, 5th Floor, 296 Regent St., London, W1B 3HR, Wielka Brytania; http://rubiconproject.com/privacy/consumer-online-profile-and-opt-out/

- Yieldlab AG, Colonnaden 41. 20354 Hamburg, Niemcy; http://www.yieldlab.de/meta-navigation/data-protection/

- Xaxis, Inc., 132 West 31 Street, 9th Floor, New York, NY 10001, USA; https://www.xaxis.com/static/view/privacy-policy-en

7. Bezpieczna transmisja danych

Dane osobowe użytkownika są przez nas przekazywane w bezpieczny sposób przy użyciu szyfrowania. Dotyczy to także procesu składania zamówienia oraz logowania klienta. Stosujemy system kodowania TLS (Transport Layer Security) lub SSL (Secure Socket Layer).

Ponadto nasze strony internetowe oraz inne systemy są zabezpieczane poprzez bieżące działania techniczne i organizacyjne przed utratą, zniszczeniem, dostępem, zmianami lub rozpowszechnianiem danych użytkowników przez osoby nieupoważnione.