Pomoc i kontaktDarmowa dostawa i zwrot100 dni na darmowy zwrot

Ponowne użycie materiałów

Spowolnij cykl życia mody

Wybieraj rzeczy wykonane z materiałów z odzysku i daj im drugie życie.

Ponowne użycie materiałów

Cyrkularność mody

Recykling nie dotyczy tylko śmieci

Obecnie tylko 1% tekstyliów jest wykorzystywany do produkcji nowej odzieży. Moda cyrkularna ma na celu zmniejszenie odpadów i wydłużenie żywotności materiałów, co zachęca producentów do kreatywności w tworzeniu kolekcji. Wiele marek zwiększyło wykorzystanie materiałów z recyklingu lub opracowało materiały biologiczne, na przykład ze skórki pomarańczy lub liści ananasa.
Obecnie tylko 1% tekstyliów jest wykorzystywany do produkcji nowej odzieży. Moda cyrkularna ma na celu zmniejszenie odpadów i wydłużenie żywotności materiałów, co zachęca producentów do kreatywności w tworzeniu kolekcji. Wiele marek zwiększyło wykorzystanie materiałów z recyklingu lub opracowało materiały biologiczne, na przykład ze skórki pomarańczy lub liści ananasa.

Cyrkularność mody

Recykling nie dotyczy tylko śmieci

Obecnie tylko 1% tekstyliów jest wykorzystywany do produkcji nowej odzieży. Moda cyrkularna ma na celu zmniejszenie odpadów i wydłużenie żywotności materiałów, co zachęca producentów do kreatywności w tworzeniu kolekcji. Wiele marek zwiększyło wykorzystanie materiałów z recyklingu lub opracowało materiały biologiczne, na przykład ze skórki pomarańczy lub liści ananasa.
Obecnie tylko 1% tekstyliów jest wykorzystywany do produkcji nowej odzieży. Moda cyrkularna ma na celu zmniejszenie odpadów i wydłużenie żywotności materiałów, co zachęca producentów do kreatywności w tworzeniu kolekcji. Wiele marek zwiększyło wykorzystanie materiałów z recyklingu lub opracowało materiały biologiczne, na przykład ze skórki pomarańczy lub liści ananasa.
Cyrkularność mody

Wybieraj świadomie

Ponowne użycie materiałów

Kontrola od podstaw

Kryteria, którym możesz zaufać

Zwracaj uwagę na certyfikaty, aby dowiedzieć się, które elementy produktów zostały zweryfikowane zgodnie z określonymi kryteriami zrównoważonego rozwoju. Przedstawione tu oznaczenia odnoszą się do ponownego wykorzystania materiałów, recyklingu, upcyklingu i tworzenia innowacyjnych materiałów i wskazują, które produkty przyczyniają się do bardziej cyrkularnego podejścia do mody.

GRS - Global Recycle Standard
Global Recycled Standard to jeden z wiodących certyfikatów potwierdzających wykonanie produktu z materiałów pochodzących z recyklingu. Produkty z tym certyfikatem są stworzone w co najmniej 50% z recyklingowanej zawartości, a każdy etap w łańcuchu dostaw jest niezależnie certyfikowany, tak aby zapewnić społecznie odpowiedzialną i przyjazną dla środowiska produkcję od początku do końca.
Wykonane z recyklingowanego poliestru
Do wykonania tego produktu wykorzystano przynajmniej 20% poliestru z recyklingu zamiast nowo wyprodukowanego poliestru. Dzięki temu zużyto mniej wody, energii i wygenerowano mniej odpadów.
Zrobione z innowacyjnych materiałów z przetworzonych odpadów
Ten produkt został wykonany w przynajmniej 20% z materiałów biologicznych, takich jak skórka pomarańczy, fusy z kawy, a nawet skóra ryb. Efekt? Pomagasz rozwijać innowacje w branży mody i nadajesz nowe życie materiałom, które w przeciwnym razie trafiłyby do śmieci.
Wykonane z recyklingowanego nylonu
Do wykonania tego produktu wykorzystano przynajmniej 20% nylonu z recyklingu zamiast nowo wyprodukowanego nylonu. Dzięki temu zużyto mniej wody, energii i wygenerowano mniej odpadów.
Wykonane z recyklingowanej bawełny
Do wykonania tego produktu wykorzystano przynajmniej 20% bawełny z recyklingu zamiast nowo wyprodukowanej bawełny. Dzięki temu zużyto mniej wody, energii i wygenerowano mniej odpadów. Efekt? Mniej negatywny wpływ na środowisko.
Wykonane z recyklingowanej wełny
Do wykonania tego produktu wykorzystano przynajmniej o 20% więcej wełny z recyklingu niż nowo wyprodukowanej wełny. Dzięki temu zużyto mniej wody, energii i odpadów.
Zrobione z recyklingowanego plastiku.
Do wykonania tego produktu wykorzystano przynajmniej o 20% więcej plastiku z recyklingu niż nowo wyprodukowanego plastiku. Dzięki temu zużyto mniej wody, energii i odpadów.

Behind the criteria

How we set our standards

We want to drive positive change in the fashion industry by highlighting products that exceed our sustainability standards. To determine these standards, we use data from independent certifications and the Higg Material Sustainability Index. The Higg MSI is the industry's most comprehensive tool for measuring the environmental impact of materials. These help us identify products that are leading the way, as well as opportunities for improvement. Our ultimate aim is to provide transparent and trustworthy information that enables you to make more sustainable choices.

Porady i triki

Przedłużaj życie mody

Nie jest tajemnicą, że jeśli dbasz o swoje rzeczy, mają one dłuższą żywotność. Pierz, tylko wtedy, kiedy to konieczne i w delikatnym trybie, naprawiaj, to co się zepsuło i przekazuj rzeczy tym, którzy mogą je wykorzystać ponownie, sprzedawaj lub wymieniaj to, czego nie potrzebujesz. Ktoś inny może dać Twoim rzeczom drugie życie.

Nasze zaangażowanie

Ponowne użycie materiałów

Zależy nam na przyszłości, w której moda będzie bardziej cyrkularna i będzie wiązała się z mniejszą ilością odpadów. Znajdując nowy dom ubraniom z drugiej ręki w ramach kategorii Pre-owned, chcemy przedłużyć życie przynajmniej 50 milionów produktów do 2023 roku. Pracujemy też nad jeszcze bardziej zrównoważonymi rozwiązania w pakowaniu zamówień.
Zależy nam na przyszłości, w której moda będzie bardziej cyrkularna i będzie wiązała się z mniejszą ilością odpadów. Znajdując nowy dom ubraniom z drugiej ręki w ramach kategorii Pre-owned, chcemy przedłużyć życie przynajmniej 50 milionów produktów do 2023 roku. Pracujemy też nad jeszcze bardziej zrównoważonymi rozwiązania w pakowaniu zamówień.

Nasze zaangażowanie

Ponowne użycie materiałów

Zależy nam na przyszłości, w której moda będzie bardziej cyrkularna i będzie wiązała się z mniejszą ilością odpadów. Znajdując nowy dom ubraniom z drugiej ręki w ramach kategorii Pre-owned, chcemy przedłużyć życie przynajmniej 50 milionów produktów do 2023 roku. Pracujemy też nad jeszcze bardziej zrównoważonymi rozwiązania w pakowaniu zamówień.
Zależy nam na przyszłości, w której moda będzie bardziej cyrkularna i będzie wiązała się z mniejszą ilością odpadów. Znajdując nowy dom ubraniom z drugiej ręki w ramach kategorii Pre-owned, chcemy przedłużyć życie przynajmniej 50 milionów produktów do 2023 roku. Pracujemy też nad jeszcze bardziej zrównoważonymi rozwiązania w pakowaniu zamówień.
Nasze zaangażowanie